Logga in

Allmänt och värt att veta

Vad är atraveo?

atraveo är den stora marknaden för semesterhus på internet med fler än 300 000 semesterhus och semesterlägenheter runt om i Europa och hela världen. Förutom det stora urvalet finns kontrollerade kundomdömen och en generell bästa pris-garanti som de mest framträdande kännetecknen för den integrerade förmedlingstjänsten. atraveo marknadsför internationellt – genom de egna märkena atraveo och TUIvillas.com men också i samarbete med ledande reseportaler. Företaget är både utvecklare och operatör av den egna Booking Engine IBE5 och erbjuder kundservice på tio språk. atraveo grundades 1997 och tillhör TUI GROUP.

Hur hittar jag en semesterort?

Vid sökning anger du vid sidan av resmål även datum samt antal resenärer. Om du önskar ta med ett husdjur anger du även detta i ett tredje steg. Om du lägger stor vikt vid vissa utrustningsdetaljer såsom diskmaskin eller pool, kan du även ange detta vid sökningen. Klicka på ”Visa erbjudanden” för listan med lediga semesterhus. Detta kan dröja några sekunder. I syfte att underlätta prisjämförelsen för dig innehåller resultatlistan priser, som beräknats för din specifika sökkombination. Datum och längd på vistelsen, antal personer samt t.o.m. prispåslag för hund ingår om möjligt i det angivna priset. Resultatlistan innehåller av praktiska skäl endast den viktigaste informationen om varje objekt. För att få reda på mer går du till förhandsöversikten eller klickar på "mer info" för att komma till objektspresentationen.

Hur går bokningen till?

Du letar fram ditt önskade semesterobjekt via sökningen och klickar på ”vidare till bokning”. Därefter fyller du i bokningsformuläret. Var god och gör alla nödvändiga angivelser och glöm inte att även ange antal personer inklusive namn och ålder på alla medföljande (även spädbarn och småbarn). Klicka därefter på ”till nästa steg”. Du erhåller då en översikt över dina bokningsuppgifter. Här kan du i anslutning till bokningen teckna en reseförsäkring, samt välja ut önskat betalningssätt. Nu måste du bara läsa och acceptera leverantörens/arrangörens allmänna affärsvillkor samt atraveos kontraktsvillkor. Om du har valt kreditkort som betalningssätt anger du dina kreditkortsuppgifter i ett andra bokningssteg. Klicka därefter på knappen ”Boka”. Ditt bokningsuppdrag skickas då till oss och leds vidare till vår produktpartner. Så snart vi får ett meddelande från produktpartnern skickar vi en e-post till dig med ytterligare information.

Vad är bästa pris-garantin?

Vi garanterar att vi har de bästa priserna: Ingen annanstans hittar du lägre priser än hos atraveo. Garantin gäller för alla erbjudna boenden och alla resdatum. Skulle du så sent som på själva bokningsdagen hos en annan online-förmedlare hitta ett annat jämförbart och ledigt erbjudande från samma uthyrare till ett lägre pris, så står vi för mellanskillnaden. Obligatoriska kostnader för tilläggstjänster ska tas med i jämförelsen. Naturligtvis måste jämförelseerbjudandet överensstämma med vårt när det gäller sådant som tidsperiod, antal personer m.m. Skicka oss jämförelseerbjudandet tillsammans med ett bevis på att det är ledigt till kundservice@atraveo.se, så står vi för mellanskillnaden.

Vad innebär garantin "What you see is what you get"?

Utöver de förpliktelser som åligger atraveo enligt lag, garanterar vi också att: "What you see is what you get" – "Det du ser, det får du också!" Alla beskrivningar av de boenden som atraveo erbjuder överensstämmer i alla väsentliga detaljer med fakta. Samtliga atraveos samarbetspartners har redan före samarbetet förpliktat sig att ge adekvata beskrivningar av objektet. Bokningsbekräftelsen skapar dessutom klara avtalsmässiga förhållanden för gästen. Skulle det ändå någon gång finnas anledning till klagomål, och avhjälps inte detta av den som erbjuder boendet, kan du vända dig till atraveo. Vi kommer att pröva ärendet snabbt och obyråkratiskt.

Garantivillkor:

Upptäcker du en brist under tiden du befinner dig på semesterorten ska du utan dröjsmål underrätta uthyraren av boendet resp. dennas företrädare på orten för att ge denna möjlighet att avhjälpa felet. I sällsynta fall kan också ett ersättningsboende bli aktuellt. Åtgärdas inte reklamationen som du gjort på semesterorten bör du senast två veckor efter det du kommit hem från din semester skriftligen kontakta uthyraren. Till denna skrivelse ska du om möjligt foga bevis på bristen/bristerna. Du kan också sända din reklamation till atraveo för vidare befordran till uthyraren. Har du inte fått ett svar från uthyraren inom sex veckor från det denna mottagit reklamationen eller kan det inte inom åtta veckor träffas en överenskommelse med uthyraren, kommer atraveo att genomföra ett medlingsförsök, t.ex. i form av ett förlikningsförslag. Kan parterna trots detta inte enas träder atraveo, när anspråket anses vara välgrundat, i ditt ställe och övertar din fordran mot uthyraren.

Begränsning Oberoende av ett eventuellt anspråk mot uthyraren av semesterboendet enligt avtal eller lag avser denna garanti endast själva boendet och utesluter alltså kostnader för resan till och från semesterboendet liksom ersättning av skada på grund av s.k. utebliven semesterglädje. Garantin är begränsad att gälla den faktiskt betalade hyr- resp. resekostnaden och eventuella tilläggskostnader. Ersättning för avvikelser från boendebeskrivningen vilka uppstått till följd av force majeure (t.ex. storm, brand) utgår inte.

Hur gör jag för att avge ett kundomdöme?

I objektsbeskrivningen kan du avge ett omdöme om semesterboendet som du bokat. Du klickar då helt enkelt på “Recensera detta objekt“ och fyller i de nödvändiga fälten. Om du endast önskar avge ett omdöme om orten går detta självklart också bra. Välj i så fall ut land, region och ort i vår sökning så dyker det upp en länk till orten. När du klickat på denna kan du avge ditt omdöme om orten. Naturligtvis får du endast lämna sanningsenliga omdömen som kan kontrolleras. Inga ändringar av omdömet genomförs utan ditt medgivande; ditt kundomdöme återges online i oförändrat skick. Varje omdöme som kommer in till oss kontrolleras för hand innan det läggs ut online.

För uthyrare: Kan jag annonsera mitt semesterhus hos atraveo

Du har semesterhus eller appartements och önskar öka uthyrningen och nå fler kunder? Du vill dock även behålla kontrollen över uthyrningen och inte ingå några inskränkande förpliktelser? Med atraveo, den stora marknaden för semesterhus på Internet, kan du presentera dina semesterboenden i hela Europa. Vi övertar den aktiva förmedlingen och marknadsföringen – utan någon som helst risk för dig som produktpartner.

Ytterligare information

Priser och sidokostnader

Vad är bästa pris-garantin?

Vi garanterar att vi har de bästa priserna: Ingen annanstans hittar du lägre priser än hos atraveo. Garantin gäller för alla erbjudna boenden och alla resdatum. Skulle du så sent som på själva bokningsdagen hos en annan online-förmedlare hitta ett annat jämförbart och ledigt erbjudande från samma uthyrare till ett lägre pris, så står vi för mellanskillnaden. Obligatoriska kostnader för tilläggstjänster ska tas med i jämförelsen. Naturligtvis måste jämförelseerbjudandet överensstämma med vårt när det gäller sådant som tidsperiod, antal personer m.m. Skicka oss jämförelseerbjudandet tillsammans med ett bevis på att det är ledigt till kundservice@atraveo.se, så står vi för mellanskillnaden.

Hur kan jag beräkna det totala priset?

Vid sökning anger du vid sidan av resmål även datum samt antal resenärer. Om du önskar ta med ett eller flera husdjur anger du även detta, så att hyrespriset kan beräknas direkt. I prisangivelserna står vilka extratjänster som är inkluderade i priset, vilka sidokostnader som är obligatoriska samt vilka extratjänster som är valfria. På detta sätt kan du snabbt och enkelt jämföra priser redan bland sökresultaten. Samma prisinformation får du även för varje semesterhus separat.

Vilka sidokostnader måste betalas på platsen?

I objektsbeskrivningen anges vilka sidokostnader som måste betalas på platsen, vilka tjänster som kan bokas extra i förväg samt vad som redan är inkluderat i hyrespriset. Sidokostnader att betala på plats måste förrättas i den angivna valutan.

Tillkommer extra kostnader vid medtagande av husdjur?

Huruvida extra kostnader tillkommer vid medtagande av husdjur står att läsa i prisinformationen. Ytterligare information angående husdjur finner du under "Kan husdjur medtagas?"

Måste jag betala turistavgift?

Huruvida en turistavgift måste erläggas på platsen regleras av semesterortens lokala myndigheter. I den utsträckning som vi har tillgång till information om detta informerar vi dig i objektsbeskrivningen. Observera dock att storleken på kurtaxan kan ändras utan förhandsinformation från myndigheterna.

Måste jag betala deposition och i så fall, hur får jag tillbaka den?

Vissa uthyrare tar ut en deposition som säkerhet för oförutsedda kostnader som förorsakas av gästerna eller för sidokostnader. Huruvida en deposition skall betalas in samt storleken på denna anges i objektspresentationen. I de flesta fall betalas depositionen på plats i landets valuta. I enstaka fall godtas inbetalning per kreditkort. Om depositionen betalas i förväg via fakturan, överförs den till uthyraren. För återbetalning av depositionen är alltid uthyraren ansvarig. Om det är tänkt att uthyraren skall överföra depositionen till dig efter avslutad vistelse, måste du meddela denna dina kontouppgifter med IBAN och BIC före avresa.

Bokning och betalningsvillkor

Hur ser atraveos betalningsvillkor ut?

Betalningssätten och betalningsvillkoren beror på det utvalda objektet, med vilken framförhållning bokningen genomförs, kundens hemland samt andra faktorer. Information angående betalningsvillkor hittar du i uppgifterna i bokningsuppdraget. Allmän information angående betalningssätt och betalningsvillkor hittar du också i våra kontraktsvillkor. Om oklarheter råder kan du kontakta vår kundservice.

Hur försäkras kundbetalningen? Kommer jag att få ett försäkringsbrev i samband med bokningen?

Hos oss har skyddandet av kundmedel högsta prioritet. Bestämmer du dig för ett semesterboende ur vårt sortiment som tillhandahålls av en researrangör får du tillsammans med din bokningsbekräftelse ett försäkringsbrev eller därmed jämförbart intyg, vari researrangören dokumenterar att han i enlighet med rättsliga regler förvaltar kundmedel så att dessa medel är skyddade vid eventuell konkurs. Mer information finns i bokningsuppdraget under avsnittet betalningssätt.

För att kunna erbjuda dig största möjliga utbud av semesterboenden samarbetar atraveo inte bara med researrangörer utan också med semesterhusagenturer, stugbyar och otaliga privata uthyrare från hela Europa. Dessa leverantörer är vanligen inte skyldiga enligt lag att formellt skydda kundmedel. För att du utan oro ska kunna åka på semester kontroller vi alla uthyrare, oavsett om de är resebyråer, lokala partners eller privata hyresvärdar – erbjudandet kontrolleras noggrant avseende prestation och tillförlitlighet innan det marknadsförs. Vanligen betalar du din resa och/eller hyra direkt till atraveo, och vi övertar ansvaret för att betalningen vidarebefordras till respektive leverantör.

Vad händer med min online-bokning?

Efter att du skickat ditt bokningsuppdrag får du ett uppdragsnummer från oss på nästa sida. Din bokning bearbetas av vår kundservice och bekräftas av uthyraren/leverantören. Så snart bokningen bekräftats informerar vi dig per e-post. Bokningsuppdraget är bindande för dig under en frist på 48 timmar. Därefter kan du per e-post träda tillbaka från bokningen (såvida bokningen ännu inte har bekräftats). Längre frister gäller för bokningar med specialönskemål och särskilda villkor t.ex. förfrågningar gällande överbeläggning eller medtagande av husdjur. Om din bokning mot förmodan inte kan bekräftas skickar vi ett alternativt erbjudanden till dig.

Går det att få reda på boendets adress i förväg?

Om vi känner till objektets exakta läge anger vi detta i ortsinformationen i objektsbeskrivningen. I den tillhörande kartan är positionen markerad med en röd stuga. Om vi inte har kännedom om den exakta positionen så framgår det av ortsbeskrivningen. I dessa fall markerar den gula stugan på kartan ortens mittpunkt. Tillsammans med dina resedokument erhåller du adressen ca 10-14 dagar före resans start. Ett tidigare tillkännagivande av adressen är tyvärr inte möjligt. Om du i förväg har frågor angående ditt boende, vidarebefordrar vi gärna dessa till uthyraren.

Kan jag annullera min bokning?

Du kan när som helst annullera din bokning. Det enklaste är att göra det via kontaktformuläret. Annulleringsavgiftens storlek anges istandardvillkoren och är knuten till tidpunkten för annulleringen. Om något tillstöter och du inte kan resa vid den aktuella tidpunkten ber vi dig att ge oss besked, även om det bara är några dagar kvar till ankomstdagen. Kontakta vår kundservice vid eventuella frågor.

Till kontaktformuläret

Semesterhusens utrustning

Vad innebär garantin "What you see is what you get"?

Utöver de förpliktelser som åligger atraveo enligt lag, garanterar vi också att: "What you see is what you get" – "Det du ser, det får du också!" Alla beskrivningar av de boenden som atraveo erbjuder överensstämmer i alla väsentliga detaljer med fakta. Samtliga atraveos samarbetspartners har redan före samarbetet förpliktat sig att ge adekvata beskrivningar av objektet. Bokningsbekräftelsen skapar dessutom klara avtalsmässiga förhållanden för gästen. Skulle det ändå någon gång finnas anledning till klagomål, och avhjälps inte detta av den som erbjuder boendet, kan du vända dig till atraveo. Vi kommer att pröva ärendet snabbt och obyråkratiskt.

Garantivillkor:

Upptäcker du en brist under tiden du befinner dig på semesterorten ska du utan dröjsmål underrätta uthyraren av boendet resp. dennas företrädare på orten för att ge denna möjlighet att avhjälpa felet. I sällsynta fall kan också ett ersättningsboende bli aktuellt. Åtgärdas inte reklamationen som du gjort på semesterorten bör du senast två veckor efter det du kommit hem från din semester skriftligen kontakta uthyraren. Till denna skrivelse ska du om möjligt foga bevis på bristen/bristerna. Du kan också sända din reklamation till atraveo för vidare befordran till uthyraren. Har du inte fått ett svar från uthyraren inom sex veckor från det denna mottagit reklamationen eller kan det inte inom åtta veckor träffas en överenskommelse med uthyraren, kommer atraveo att genomföra ett medlingsförsök, t.ex. i form av ett förlikningsförslag. Kan parterna trots detta inte enas träder atraveo, när anspråket anses vara välgrundat, i ditt ställe och övertar din fordran mot uthyraren.

Begränsning Oberoende av ett eventuellt anspråk mot uthyraren av semesterboendet enligt avtal eller lag avser denna garanti endast själva boendet och utesluter alltså kostnader för resan till och från semesterboendet liksom ersättning av skada på grund av s.k. utebliven semesterglädje. Garantin är begränsad att gälla den faktiskt betalade hyr- resp. resekostnaden och eventuella tilläggskostnader. Ersättning för avvikelser från boendebeskrivningen vilka uppstått till följd av force majeure (t.ex. storm, brand) utgår inte.

Vad betyder maximal beläggning?

För semesterhusen och lägenheterna anges en maximal beläggning. Detta innebär att endast det angivna antalet personer kan hyra objektet. Även spädbarn och småbarn räknas med. Om man önskar överstiga det maximala antalet personer måste detta godkännas i förväg. För en sådan förfrågan behöver vi veta ålder och namn på den extra personen som önskar följa med. Var god och meddela oss detta i din bokningsförfrågan. I vissa fall måste en avgift förrättas för den extra personen. Observera att i Kroatien kan datamängden (surfvolymen) enligt lag inte ökas, och det lönar sig alltså inte att göra en förfrågan om detta.

Finns det babysäng?

Information om detta finner du i objektsbeskrivningen. Om ingen hänvisning görs saknar boendet som regel babysäng. Vi kan dock gärna fråga uthyraren för din räkningen i samband med bokningsuppdraget, om det finns möjlighet att ordna en babysäng, barnstol eller liknande.

Kan ett husdjur medtagas?

Hund, katt, marsvin: Det anges om husdjur är tillåtna och i så fall hur många – för det mesta endast ett, ibland flera. Om du önskar ta med flera djur måste du göra en förfrågan om detta i samband med bokningsförfrågan. För att göra detta klickar du på "Vidare till bokning" i objektsbeskrivningen och anger antal husdjur. I vissa fall måste en förfrågan ställas även för enstaka husdjur. Uthyrarna vill på detta sätt säkerställa att boendet passar för dig och ditt husdjur. Det kan tillkomma extra kostnader för medtagande av husdjur. Tips: Ange redan i samband med sökningen att du önskar medföra ett husdjur, då visas nämligen endast passande boenden som sökresultat.

Finns det internet/WIFI?

I objektpresentationen anges om internetanslutning finns. Finns det internet/WIFI är anslutningen normalt tänkt att nyttjas för privat semesterbruk. Vanligtvis är den inte avsedd för yrkesmässigt bruk, eftersom datamängden (surfvolymen) kan vara begränsad. Det kan också förhålla sig så att en ständig uppkoppling inte kan garanteras. Med WIFI-anslutning menas vanligtvis att det finns täckning i de flesta av boendets rum, men beroende av semesterboendets storlek, byggnadssätt och läge kan täckning aldrig garanteras för hela huset och trädgården.

Finns det tv i det bokade semesterhuset?

Inredningen ser olika ut för olika objekt. Huruvida en tv-apparat finns till förfogande anges i objektsbeskrivningen. Där finner du också information om huruvida boendet har satellit-tv eller kabelanslutning. Satellit-tv betyder dock inte nödvändigtvis att du får in program på ditt modersmål.

När är poolen öppen?

I objektsbeskrivningarna hittar du ofta säsongsavhängiga öppettider för poolen. Om information saknas kan du orientera dig efter följande öppettider: I Medelhavsländerna är poolerna som regel öppna från början av juni till mitten/slutet av september. I Mellaneuropa för det mesta i juli och augusti. Observera att dessa tidpunkter kan variera beroende på vädret.

Vem ansvarar för slutstädning?

Om inte annat anges i objektsbeskrivningen, måste slutstädningen utföras av gästen själv. Om slutstädningen ingår i priset eller har bokats som en extra tjänst, skall boendet efterlämnas i ett någorlunda ordentligt skick.

Måste jag ta med sängkläder och handdukar?

I objektsbeskrivningen anges om sängkläder och handdukar ingår i hyrespriset eller kan bokas extra. Om inget anges, måste sängkläder och handdukar medtagas av gästen.

Vad gäller angående värme och luftkonditionering?

Huruvida boendet förfogar över värme eller luftkonditionering framgår av respektive objektsbeskrivning. I prisinformationen anges om extra kostnader tillkommer för användningen. Observera att det kan finnas lagliga inskränkningar vad gäller uppvärmningsperioder i vissa länder.

Hur mäts de angivna avstånden?

Vad gäller avståndsangivelserna handlar det om fågelvägen. Ofta rör det sig också om uppskattningar av sträckor.

Vilka dagar är ankomst- och avresedagar?

Ofta är ankomst och avresa endast möjlig på speciella veckodagar, t.ex. fredagar eller lördagar. Möjliga ankomstdagar är understrukna i boendets bokningskalender. Klicka på önskad ankomstdag och aktuellt hyr- resp. respris beräknas (förutsatt att boendet är ledigt). Under lågsäsong kan det hända att andra ankomstdagar är möjliga, men detta måste klargöras senast vid bokningen. Klicka på "Vidare till bokning" och ange önskad ankomstdag och hyresperiod.

För att undvika att boendet står outhyrt anger många uthyrare en minsta uthyrningstid, t.ex. 3 nätter eller också en vecka. Sådan information återfinns under bokningskalendern. Väljer du en kortare tidsperiod, t.ex. för att du avreser tidigare, beräknas priset ändå på denna minsta uthyrningstid. Meddela kundservice om du planerar att ankomma senare än bokad tid, så att uthyraren inte måste vänta förgäves på dig.

Kan jag ange särskilda önskemål i min bokning?

I objektsbeskrivningen finner du information om huruvida extra tjänster erbjuds. I samband med bokning kan man också ofta boka till sådana extra önskemål. Speciella önskemål, t.ex. om du önskar ett specifikt våningsplan för din semesterlägenhet, kan du gärna höra dig för om vid bokning. Du anger då dina önskemål i fältet "Ditt meddelande till vår kundservice". Vi vidarebefordrar sådana förfrågningar till uthyraren tillsammans med bokningsuppdraget. Observera att specialönskemål ofta registreras hos uthyraren som icke bindande kundönskemål.

Ankomst/avresa och resedokument

När och hur får jag tillgång till mina resedokument?

Resedokumenten görs i ordning för försändelse så snart betalningen av det totala hyrespriset inkommit till oss. Som regel skickas de till dig 10-14 dagar före resans start per e-post eller post.

Hur sker överlämnandet av nyckel?

I dina resedokument hittar du information om nyckelutlämning. Mot uppvisande av hyreskvittot får du nyckeln till ditt boende på plats.

Vem är kontaktperson på plats?

Kontaktuppgifterna till din kontaktperson på platsen hittar du i dina resedokument.

Var hittar jag information om pass-, valuta, hälso- och sjukvårdsbestämmelser?

Res- och säkerhetsinformation, inresebestämmelser, hälsoinformation, regler för visum m.m. finner du på utrikesdepartementets webbsida. Om du inte hittar den önskade informationen där, kan du vända dig till din ambassad.

Under vilka tider på dagen är ankomst och avresa möjlig?

Ankomsten skall som regel ske mellan kl. 15 och kl. 18. Om en senare ankomsttid önskas måste man göra en förfrågan om detta i förväg. Observera att ditt boende måste utrymmas senast kl. 10 på avresedagen. De exakta tidpunkterna erhåller du tillsammans med resedokumenten. Om du vet redan vid bokningen att du kommer anlända extra tidigt eller sent, kan du meddela oss detta i bokningsuppdraget under "Din fråga till vår kundservice". Vi gör då en förfrågan för din räkning hos uthyraren.

Sökning och tillgänglighet

Hur hittar jag en semesterort?

Vid sökning anger du vid sidan av resmål även datum samt antal resenärer. Om du önskar ta med ett husdjur anger du även detta i ett tredje steg. Om du lägger stor vikt vid vissa utrustningsdetaljer såsom diskmaskin eller pool, kan du även ange detta vid sökningen. Klicka på ”Visa erbjudanden” för listan med lediga semesterhus. Detta kan dröja några sekunder. I syfte att underlätta prisjämförelsen för dig innehåller resultatlistan priser, som beräknats för din specifika sökkombination. Datum och längd på vistelsen, antal personer samt t.o.m. prispåslag för hund ingår om möjligt i det angivna priset. Resultatlistan innehåller av praktiska skäl endast den viktigaste informationen om varje objekt. För att få reda på mer går du till förhandsöversikten eller klickar på "mer info" för att komma till objektspresentationen.

Är de önskade boendena lediga de aktuella datumen?

Under sökresultaten visas endast de semesterhus och lägenheter som enligt vår databank är tillgängliga på de önskade datumen. Vakanserna uppdateras regelbundet av våra produktpartners, men tyvärr kan avvikelser förekomma i vissa fall. Tillgängligheten kontrolleras dock i samband med bokningen. Om det visar sig att det aktuella objektet är belagt trots att det angavs som ledigt vid sökningen, informerar vi dig omedelbart om detta och erbjuder dig alternativa objekt.

Vad är Liquid Search?

Med Liquid Search, vår nya sökteknologi, hittar du snabbt och enkelt de passande erbjudandena. Hos oss finns hela sökförfarandet tillsammans med all relevant serviceinformation sammanfattad på en sida: den som t.ex. söker efter erbjudanden i en bestämd region kan direkt få reda på var de intressantaste orterna ligger på en Google-karta. I den integrerade kalendern visas även hur hög efterfrågan är: för varje säsongsvecka gör vi en prognos vad gäller efterfrågan och visar dessutom hur många av de erbjudna boendena som för tillfället är lediga. Den som är flexibel vad gäller datum kan ändra till ett annat, mindre stark belastat datum och har då möjlighet att spara en slant. Därtill rekommenderar vi för varje region populära sökkriterier.

Fråga till vår kundservice

Med detta formulär sänder du en icke bindande förfrågan till kundservice. Du får ett svar så fort som möjligt, normalt sett inom några timmar, även på kvällar, helger och röda dagar.
För att kunna bearbeta ditt ärende behöver vi antingen uppdrags- eller bokningsnummer.
Vad tråkigt att du måste annullera din resa. För att kunna bearbeta ditt ärende behöver vi bokningens uppdragsnummer. Observera att annulleringskostnad tillkommer. Efter att du sänt in det ifyllda formuläret får du en e-post, där annulleringskostnaden framgår.
Var god ange vilken typ av fel det handlar om och beskriv felet.
Vänligen uppge namn och e-postadress så att vi kan kontakta dig vid frågor och när vi ska rätta till fel.
 
 
Du kan även skicka en e-post till oss: kundservice@atraveo.se

Eller så ringer du oss på 031 361 93 01 (i Sverige) eller 0049 211 668878199. Vi kan nås per telefon mån-fre kl 9-18 samt lör kl 9-13 (centraleuropeisk tid). Det kan hända att du kopplas till en engelsktalande medarbetare. Du kan ringa oss idag efter kl 9.

E-post och förfrågningar som sänds via frågeformuläret bearbetas dygnet runt, även på helgen och röda dagar.